Szolgáltatások

Megújult pénzügyi közvetítőrendszer

Az elmúlt években világszerte megjelentek azok a technológiai vállalkozások, amelyek a pénz- és tőkepiacokon hoztak létre vagy váltottak ki termékeket. Valódi forradalmat indítottak azzal, hogy gyorsabbá, olcsóbbá és sokszor biztonságosabbá tudták tenni a hagyományos banki szolgáltatásokat. Az elmúlt évtizedek technológiai vívmányai – beleértve az adatfeldolgozást, az elektronikus folyamatok összekötését és mindenekelőtt az adatkezelés biztonságát-, olyan előnyt biztosítanak ezeknek a vállalatoknak, melyek kihasználásával tömegeket tudnak elhódítani a sokszor nehézkes és drágán működő bankoktól.

Ezek az úgynevezett „Fintech” vállalkozások felhasználják a legmodernebb technikákat és ezek segítségével jelentős megtakarítást jelentenek a hagyományos banki ügyfelek számára.

Hol a probléma?

A pénzügyi világ napról-napra változik. Nagyon nehéz kiigazodni az újabb és újabb szolgáltatások között, valamint felmérni egyes fintech szolgáltatók termékeit.

 

A vállalat általában nem rendelkezik olyan ismeretekkel, ami alapján biztos kézzel tud a fintech szolgáltatókhoz „hozzányúlni”. Ehhez adódik, hogy a legtöbb vállalat nem ismeri az árfolyamkockázatkezelés lépéseit és nem tud megfelelően alkalmazkodni a kedvezőtlen árfolyamalakuláshoz.

Szolgáltatásaink: 

A FinAdin Solutions Kft a vállalatok pénzügyi vezetését segíti abban, hogy eligazodjanak a fintech világban, hatékonyan ki tudják használni annak előnyeit, valamint elkerüljék az árfolyamok kedvezőtlen alakulásából fakadó veszteségeket.

Szolgáltatásainkról és a FinAdin Solutions megoldásairól részletes információt, példákat, esettanulmányokat találsz a „Tudásbázis” menüpont alatt.

SZOLGÁLTATÁSOK IMPLEMENTÁLÁSA

Első lépésben a FinAdin munkatársai felmérik a vállalat (nemzetközi-) fizetéseink gyakorlatát, illetve a cég árfolyamkockázatát.

Ez jellemzően a 

  • devizaváltáskor alkalmazott árfolyamokra
  • az utalás költségeire
  • deviza cash-flow alakulására

vonatkozik.

Ez a felmérés részben személyes (vagy telefon) beszélgetéseken, illetve a vállalat által rendelkezésre bocsátott dokumentumokon, információkon alapul. A vállalat tevékenységének bonyolultságától függően, a cég munkatársaitól körülbelül egy-két óra ráfordítást igényel.

Hatékonyabb pénzügyi ügyintézés

A rendelkezésre bocsátott adatok alapján, a FinAdin munkatársai megállapítják, hogy tudnak-e olyan fizetési szolgáltatót javasolni, akin keresztül a vállalat hatékonyabban tudja pénzügyeit intézni.

Amennyiben igen, úgy a FinAdin egy javaslatot küld a vállalatnak, hogy melyik szolgáltatót ajánlja.

Ebben a javaslatban röviden bemutatja a leendő partnerintézményt, illetve a várható kondíciókat.

Amennyiben a vállalat management-je ezt elfogadja, akkor indul a számlanyitás.

Árfolyamkockázat-kezelés

Függetlenül attól, hogy a vállalat számára sikerül-e megfelelő szolgáltatót ajánlani, a FinAdin készségesen ismerteti az árfolyamkockázat-kezelés lehetőségeit.

Amennyiben a vállalat igényli, a FinAdin segítséget nyújt az árfolyamkockázat (jellemzően deviza-, de akár kamatláb-, vagy árupiaci kockázat) kezelésében is.

A számlanyitás befejezésével, és/(vagy) az árfolyamkockázat kezelésének az elfogadásával zárul az implementálás folyamata.

Folyamatos támogatás

Megoldandó problémák:

A vállalat napi tevékenysége során számtalan alkalommal problémába ütközhet.

Előfordulhat, hogy 

  1. hibásan adta meg a kedvezményezett számlaszámát
  2. a kedvezményezett nem látja a beérkezett utalást
  3. szeretne új munkatársak meghatalmazni, vagy megszűnt munkaviszony miatt régi munkatársat töröltetni az utalási jogosultsággal rendelkező munkatársak közül
  4. a pénzforgalmi intézmény dokumentumokat kér be a tranzakció teljesítéséhez
  5. szeretne új határidős ügyletet kötni
  6. lekéste az úgynevezett „cut off time”-ot
  7. segítséget kér a számlakivonatok értelmezéséhez

és még számtalan eset merül fel, hogy támogatásra szorulhat.

Ugyanakkor időről-időre felül kell vizsgálni az alkalmazott fedezeti-stratégiát (árfolyamkockázat-kezelés módját), mert 

  1. megváltozott a deviza cash-flow
  2. új CRM rendszert vezettek be
  3. a pénzforgalmi intézmény jelezte, hogy úgynevezett „margin-call” került kibocsátásra
  4. új devizanemekben is vállal kockázatot

és még ezer tennivaló, ami az árfolyamkockázat-kezeléssel kapcsolatos.

Mindezen folyamatok menedzselésére és támogatásra ott van a FinAdin dedikált Key Account Manager-e és felkészült Support csapata.

Hatékony megoldás: 

Ennek megfelelően ügyfeleink bármikor igénybe vehetik a FinAdin „Support” csapatát, hogy akár a tranzakcióikkal kapcsolatos (például, hibás utalás, bekért dokumentáció stb.) problémáiban segítséget kapjanak, akár általános (platform beállítás, kivonatok pótlása, új munkatársak hozzáférésének engedélyeztetése, compliance kérések megoldása stb.) kérdésekben támogatásunkat élvezzék.

Ügyfeleink munkáját folyamatosan támogatják dedikált Key Account Managerek. Munkatársaink folyamatosan elemzik az alkalmazott deviza spread-eket (vételi- és eladási árfolyam közötti különbséget), illetve az új piaci trendeket a pénzforgalmi szolgáltatásokban.

Szükség szerint piaci elemzéseket közvetítenek melyeket mértékadó pénzintézetek készítenek, ezzel is támogatva a helyes, árfolyammal kapcsolatos döntéseket.

Akár „szállításos határidős ügyleteket”, akár „készpénzes elszámolású fedezeti ügyleteket” kötnek ügyfeleink, folyamatosan nyomon követik a vállalat kitettségét és segítenek a felmerült új helyzetek megfelelő kezelésében.